Naprawa telefonu czy jego wymiana?

Obecnie właściwie każdy posiada starszy lub nowszy model telefonu komórkowego. Dzięki temu, kontakty międzyludzkie są znacznie ułatwione, a większość nowych modeli stanowi swoiste centrum dowodzenia, zapewniając także dostęp do aplikacji bankowych i innych. Jednak co zrobić w przypadku uszkodzenia? Czy naprawa telefonu w ogóle się opłaca?

Najpopularniejsze uszkodzenia telefonów

Najczęściej zdarzają się pęknięcia ekranu. Wystarczy chwila nieuwagi i nieszczęście gotowe. Niestety, wszelkiego rodzaju pęknięcia czy zadrapania na ekranach smartfonów szczególnie często przytrafiają się paniom. Telefon wrzucony do torebki ma kontakt z kosmetykami w twardych opakowaniach czy kluczami – zatem kilka nieostrożnych ruchów torebką może skończyć się zniszczeniem.

Przed naprawą telefonu warto zastanowić się, co jest bardziej opłacalne – jego naprawa czy wymiana na nowy?

Naprawa gwarancyjna

W przypadku smartfonów wciąż podlegających gwarancji, przed naprawą we własnym zakresie warto sprawdzić, co oferuje nam producent. Być może akurat uszkodzenie, któremu uległo urządzenie podlega naprawie w ramach gwarancji lub istnieje możliwość choćby częściowego obniżenia kosztów. Niestety, niektóre uszkodzenia takie jak zbicie ekranu czy zalanie nie są pokrywane. Koszt naprawy zalanego telefonu właściciel musi ponieść we własnym zakresie – bowiem jest to uszkodzenie mechaniczne, którego nie obejmuje gwarancja.

Jeśli jednak uszkodzenie telefonu wynika z jakiejkolwiek dysfunkcji dostarczonego przez producenta urządzenia, nie wynikającego z nieprawidłowego użytkowania, istnieje szansa, że uda się naprawić smartfon bez dodatkowych kosztów po stronie ich właściciela.

Sprawdzony serwis telefoniczny

Naprawa w serwisie a kupno nowego smartfona – to kwestia, którą warto sprawdzić przed wybraniem się po zakup nowego urządzenia. Niektóre awarie, choć wydają się być ogromnie kosztowne, ostatecznie wychodzą znacznie taniej niż zakup nowego urządzenia.

Warunkiem skorzystania z satysfakcjonującej usługi jest wybór sprawdzonego serwisu, który faktycznie zna się na tym, co robi. Lepiej nie zanosić smartfona do punktu, który nie cieszy się najlepszą sławą – może się to skończyć teoretyczną naprawą, która szybko na nowo się zepsuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *