Nie rozpoznano urządzenia USB: co zrobić w przypadku takiego komunikatu?

W przypadku każdego systemu operacyjnego może zdarzyć się, że komputer (stacjonarny lub laptop) nie rozpozna telefonu z Androidem. Szczęśliwie, to sytuacja, w której można sobie poradzić. W jaki sposób?

Nie rozpoznano urządzenia USB Windows 10 – co teraz?

Po pierwsze – warto upewnić się, że to nie problem z samym kablem. W tym celu wystarczy wypróbować inny kabelek. Choć to w ostatnim czasie niezwykle rzadkie, mogło się zdarzyć, że został on wyprodukowany wyłącznie w celu ładowania urządzeń. Konieczne należy sprawdzić także inne porty USB, a jeśli ta metoda poskutkuje – oddać komputer do naprawy ze względu na uszkodzony port.

Komputer nie rozpoznaje urządzenia USB – tryby działania

Każdy telefon po podłączeniu kabla udostępnia trzy tryby: ładowania, przesyłania plików oraz zdjęć. To niezwykle rzadkie, ale może zdarzyć się, że smartfon samoistnie przełączy się w tryb ładowania zamiast przesyłu. Wówczas wystarczy zmienić ustawienia.

Jeśli nie rozpoznano urządzenia USB telefon Samsung, należy postępować w określony sposób:

– wyłączyć i włączyć urządzenie,

– wyświetlić menu powiadomień (przesuwając palcem z góry w dół od górnej części ekranu),

– kliknąć w „system Android”,

– wśród dostępnych opcji odnaleźć przesyłanie danych.

Reinstalacja sterowników urządzenia

Kłopotem może być także problem ze sterownikiem urządzenia. W takim przypadku należy odłączyć smartfon, odinstalować sterownik, opcjonalnie zresetować obydwa urządzenia i podłączyć na nowo. Wówczas komputer sam ponownie zainstaluje niezbędne sterowniki.

Jak przeprowadzić debugowanie USB?

Ostatnim z proponowanych rozwiązań jest włączenie trybu debugowania USB. Taka opcja znajduje zastosowanie głównie wtedy, gdy zachodzi konieczność obsługi smartfona z poziomu komputera – jednak rzadko faktycznie istnieje taka potrzeba. Tymczasem, może ono stanowić idealne rozwiązanie kłopotów z odnalezieniem urządzenia przez komputer. Aby to zrobić, należy:

– odłączyć smartfona od komputera,

– znaleźć „opcje programisty” w ustawieniach,

– uruchomić opcję debugowania USB (w razie komunikatu pytającego czy na pewno chcemy to zrobić – potwierdzić),

– ponownie podłączyć smartfon do komputera.

Jeśli wyżej wskazane rozwiązania nie zadziałają, istnieje niestety duża szansa, że z urządzeniem należy udać się do serwisu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *